Zmiany związane z funkcjonowaniem urzędów to efekt Rozporządzenia Rady Ministrów z 21 stycznia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
Na wizytę w urzędzie umów się telefonicznie lub elektronicznie
I tak, opoczyńskie starostwo zawiesiło bezpośrednią obsługę mieszkańców w dniach 24 stycznia - 28 lutego 2022 roku. Urząd informuje, że bezpośrednia obsługa mieszkańców jest możliwa w wyjątkowej sytuacji, po uprzednim telefonicznym lub elektronicznym umówieniu swojej wizyty w Urzędzie, w konkretnej sprawie, z konkretnym urzędnikiem.
Dopuszczalna liczba interesantów przebywających, w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko pracy, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów. Konieczne jest zachowanie dystansu społecznego min. 1,5 m.
Pracownicy Urzędu wykonują swoje obowiązki stacjonarnie, na swoich stanowiskach pracy, z zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych oraz zdalnie.
Wnioski, pisma i inne dokumentów przyjmowane będą za pośrednictwem:
Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP) Starostwa Powiatowego w Opocznie, dostępnej na Elektronicznej Platformie Usług Administracyjnych (e-PUAP)
GEOPORTAL Powiatu Opoczyńskiego – e-usługa dająca możliwość pełnej obsługi on-line, łącznie z płatnością on-line,
Poczty elektronicznej (adresy poszczególnych komórek organizacyjnych są na stronie www.opocznopowiat.pl lub w [email protected] )
Operatora pocztowego – jeśli osoba nie posiada konta na platformie e-PUAP, profilu zaufanego albo certyfikatu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Biura Podawczego w Starostwie Powiatowym w Opocznie ( parter – wejście A). Miejsce złożenia dokumentów przy Biurze Podawczym w przygotowane do tego celu pojemniki.
Zadania poszczególnych wydziałów Starostwa będą realizowane następująco:
Wydawanie praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i innych dokumentów komunikacyjnych oraz składanie dokumentów komunikacyjnych będzie się odbywać w Wydziale Komunikacji i Transportu – wejście do budynku Starostwa od strony ul. Kwiatowej (wejście B), po uprzednim telefonicznym lub elektronicznym umówieniu wizyty w Urzędzie. Odbiór dokumentów, tablic rejestracyjnych również w tym miejscu. Składane dokumenty muszą być kompletne z wypełnionym wnioskiem o rejestrację pojazdu lub wydanie prawa jazdy.
Zadania z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego, od 26 stycznia 2022 r. do 28 lutego 2022 r. będą realizowane w trybie pracy zdalnej we wszystkich punktach.
Zadania realizowane przez Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności – składanie dokumentów bezpośrednio w Starostwie (pojemniki wyłożone przy Biurze Podawczym – wejście A) lub elektronicznie. Zgodnie z wytycznymi Wojewódzkiego Zespołu Orzekania o Niepełnosprawności, posiedzenia komisji orzekających odbywają się bez udziału osób zainteresowanych.
Zadania z zakresu administracji architektoniczno – budowlanej, ochrony środowiska, zdrowia, gospodarki wodnej, edukacji, spraw obywatelskich, promocji, kultury i sportu oraz zadania powiatowego rzecznika konsumentów – składanie dokumentów bezpośrednio do pojemników wystawionych przy Biurze Podawczym przy wejściu głównym do budynku Starostwa (od ul. Inowłodzkiej – wejście A) lub drogą elektroniczną.
Zadania z zakresu geodezji, kartografii, katastru i gospodarki nieruchomościami - możliwość składania dokumentów, pism, wniosków do pojemników wystawionych na parterze, przy wejściu do Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami od strony ul. Św. Marka (wejście C). Istnieje możliwość składania wniosków z wykorzystaniem GEOPORTALU Powiatu Opoczyńskiego, e-usługa dająca możliwość pełnej obsługi on-line, łącznie z płatnością on-line.
Opłaty komunikacyjne, opłaty CEPiK, użytkowanie wieczyste i inne opłaty – można wpłacać, osobiście w Kasie w siedzibie Starostwa (parter – wejście A). Zaleca się, by płatności dokonywać poprzez bankowość elektroniczną lub placówkę bankową.
Przyjęcia interesantów przez Starostę, Wicestarostę, Przewodniczącego Rady Powiatu, Sekretarza Powiatu i dyrektorów wydziałów są wstrzymane do odwołania.
Osoby wchodzące do budynku Starostwa zobowiązane są, bezwzględnie, do stosowania indywidualnych środków ochrony osobistej (maseczka ochronna) oraz dezynfekcji rąk przy wejściu do Urzędu. W widocznym miejscu, przy wejściu do Starostwa, zamontowany jest dozownik z płynem dezynfekującym.
Szczegóły dotyczące organizacji i kontaktowania się ze starostwemTUTAJ
Jak pracuje Urząd Miejski w Opocznie?
Od 25 stycznia bezpośrednia obsługa interesantów będzie się odbywać wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym i wyznaczeniu dokładnej godziny stawienia się interesanta w Urzędzie. Godziny pracy Urzędu nie ulegają zmianie.
W dniach 26-28.01.2022 roku kasa Urzędu Miejskiego będzie nieczynna. W tych dniach można dokonać płatności drogą elektroniczną lub w punktach obsługi bankowej oraz punktach pobierania opłat.
Wejście do Urzędu na wyznaczoną wcześniej godzinę możliwe będzie pojedynczo i pod warunkiem nałożenia maseczki zasłaniającej usta i nos oraz zdezynfekowaniu rąk.
Biuro Obsługi Interesanta i kasa Urzędu będą czynne w dotychczasowych godzinach, lecz w pomieszczeniu może znajdować się tylko jedna obsługiwana osoba w nałożonej maseczce zasłaniającej usta i nos.
Zachęcamy Państwa do wysyłania pism, wniosków, podań itp. poprzez ePUAP: /019o63xmuq/SkrytkaESP lub drogą elektroniczną na adres mailowy [email protected]
Szczegółowe informacje na temat wysyłania dokumentów przez platformę e-PUAP znajdują się na stronie bip.opoczno.pl.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?