Zarząd Dróg Grodzkich, współpracując z Wydziałem Ruchu Drogowego KMP w Zamościu, dokonał analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego na zamojskich ulicach w 2020 roku. Jako punkt odniesienia w omawianej analizie posłużyły dane z roku 2019 a ich celem było wytypowanie miejsc, w których konieczne jest zaplanowanie działań zmierzających do poprawy bezpieczeństwa na zamojskich drogach.
Otrzymane wyniki oceny podzielono na trzy grupy:
- potrącenia pieszych,
- zdarzenia na skrzyżowaniach,
- zdarzenia na odcinkach pomiędzy skrzyżowaniami.
Ogólnie w 2020 roku odnotowano spadek liczby kolizji o 183 (646 w 2020 r, 829 w roku 2019) oraz wzrost liczby wypadków o 7 (26 w roku 2020, 19 w 2019). Niestety, w wyniku obrażeń, jedna osoba poniosła śmierć w wypadku, tak jak w roku 2019. Doszło również do 19 potrąceń pieszych (w 2019 było ich aż 28), z czego na przejściach dla pieszych 12 (15 w 2019).W wyniku tych potrąceń 8 osób doznało obrażeń ciała, jedna zginęła.
Sporządzona statystyka wykazała, że w Zamościu najniebezpieczniejszymi skrzyżowaniami są:
- Rondo Honorowych Dawców Krwi (Jana Pawła II-Legionów-Hrubieszowska-Wyszyńskiego) z ilością 45 kolizji w 2020 r. (80 w roku 2019),
- Rondo Prymasa Wyszyńskiego (Wyszyńskiego-Odrodzenia-Zamoyskiego) – 17 kolizji i 1 wypadek (19 kolizji 2019),
- Dzieci Zamojszczyzny-Sadowa – 16 kolizji i 1 wypadek (18 kolizji 2019),
- Partyznatów-Odrodzenia-Orląt Lwowskich – 14 kolizji i 1 wypadek (11 kolizji 2019),
- Rondo Solidarności (Dzieci Zamojszczyzny-Śląska-Szczebrzeska) – 12 kolizji zarówno w 2020, jak i w 2019 roku.
Twórcy badania wykazali również, że najniebezpieczniejsze odcinki między skrzyżowaniami znajdują się na następujących ulicach:
- ul. Lwowskiej – 31 kolizji i 2 wypadki (38 kolizji w 2019),
- ul. Legionów – 30 kolizji (22 kolizje w 2019),
- ul. Dzieci Zamojszczyzny – 24 kolizje i 3 wypadki (22 kolizje i 3 wypadki w 2019),
- ul. Wyszyńskiego – 23 kolizji i 1 wypadek (37 kolizji w 2019),
- ul. Kilińskiego – 21 kolizji (18 kolizji w 2019)
Na spadek ogólnej liczby zdarzeń mogło mieć wpływ mniejsze natężenie ruchu spowodowane ograniczeniami sanitarnymi w związku z pandemią koronawirusa, jak również trwające przebudowy dróg, skrzyżowań, przejść dla pieszych, czy też zmiany w organizacji ruchu w miejscach niebezpiecznych (korekty oznakowania poziomego, montaż wysp z azylem na przejściach dla pieszych, czy też aktywnego oznakowania tychże przejść).
Twórcy raportu nieustannie apelują do wszystkich uczestników ruchu, zarówno do kierowców, jak i pieszych oraz rowerzystów, o zachowanie minimum zasad ostrożności, aby następne lata przynosiły kolejne spadki niebezpiecznych zdarzeń na zamojskich drogach.
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?