W trakcie ostatniej sesji Rady Miasta Świdnik, odbywającej się czwartek (27.01), radni opowiedzieli się pozytywnie w sprawie przygotowania uchwały, mającej na celu ustalenie zasad i warunków umieszczania na terenie miasta obiektów małej architektury, tablic reklamowych, urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Regulacjom mają podlegać również ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
- Przygotowujemy przepisy, ale przed nami jeszcze konsultacje społeczne, sprawy nie ułatwia tez covid- mówił w trakcie sesji wiceburmistrz Marcin Dmowski. - Co prawda były już spotkania z przedsiębiorcami w tej sprawie, jednak nie były one tak liczne, a teraz chcielibyśmy z tą ustawą trafić do wszystkich przedsiębiorców i wyciągnąć wspólny mianownik w tej sprawie - podkreślał.
Jak czytamy w uzasadnieniu do projektu uchwały, problem jest dostrzegany szczególnie na drodze wjazdowej do miasta od strony Lublina począwszy od al. Jana Pawła II w kierunku centrum al. Lotników Polskich. Natomiast śródmieście posiada obszary o zwiększonym poziomie chaosu reklamowego w rejonie placu Konstytucji 3 Maja i ul. Niepodległości oraz rejonie skrzyżowań ul. Kosynierów z al. Armii Krajowej, a także ul. Racławickiej z al. Lotników Polskich.
W trakcie czwartkowej sesji 20 radnych opowiedziało się za przygotowaniem uchwały, od głosu wstrzymał się radny Maciej Kantor.
Pomorskie Targi Mieszkaniowe "Dom Mieszkanie Wnętrze" w Gdyni
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?