Ankieta będąca elementem przygotowań do wprowadzenia tzw. uchwały krajobrazowej właśnie się rozpoczęła! Dokument który powstanie w oparciu o zebrane w ankiecie dane, służy uporządkowaniu przestrzeni miejskiej, między innymi wygląd i wielkości szyldów i reklam. Na tej podstawie władze samorządów mogą przygotowywać własne uchwały, które po przyjęciu przez radę, będą obowiązywać wszystkie nieruchomości zarówno te publiczne i jak i prywatne.
Ankietę może wypełnić każdy mieszkaniec. Wystarczy wejść na stronę www.swidnik.geoankieta.pl. Wypełnić wymagane dane i cenić wygląd reklam, billboardów, szyldów, ogrodzeń i urządzeń małej architektury. Ankietowany może oznaczać tzw. dobre praktyki, czyli miejsca na terenie Świdnika, które jego zdaniem wyglądają estetycznie oraz rejony których wygląd w przestrzeni miejskiej należy poprawić lub wprowadzić bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące wyglądu szyldów, reklam, małej architektury oraz ogrodzeń.
Wszystkie oceny mieszkańców zostaną zebrane i przeanalizowane przez ekspertów, którzy przygotują na ich podstawie, rekomendacje. Pod koniec tego roku zostaną one przedstawione mieszkańcom. Po zakończeniu konsultacji społecznych, przedstawiciele firmy „Projekt: Miasto” zaproponują konkretne rozwiązania.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?