Centrum ruszy za dwa tygodnie. Piotr Franaszek, dyr. departamentu promocji w Urzędzie Marszałkowskim, na razie nie zdradza, ile ma kosztować jego funkcjonowanie. Zapowiada, że szczegóły przedstawi na konferencji inaugurującej działalność centrum. Wiadomo, że ma być ono finansowane z unijnego programu regionalnego. Cały projekt promocyjny rozpisany na dwa lata - łącznie z realizowanymi w tym czasie kampaniami reklamowymi - ma kosztować 12 mln zł.
Centrum pokieruje Beata Biała-Wiejak, dotychczas pracująca w Urzędzie Marszałkowskim. - Oprócz niej na stałe będą zatrudnione dwie osoby - dodaje Franaszek.
Do końca roku zmiany czekają Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej. Do tej pory LOIT był miejską instytucją i z kasy ratusza dostawał pieniądze na funkcjonowanie. W tej formie przestanie istnieć - ze względu na nowelizację ustawy o finansach publicznych, która likwiduje gospodarstwa pomocnicze.
Teraz LOIT będzie podlegał Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, kierowanej przez Piotra Franaszka. Jego działalność będą finansować prezydent miasta i marszałek województwa - po 40 proc. - To rozwiązanie ma plusy. Od miasta dostawaliśmy 50 proc. kosztów, resztę musieliśmy wypracować. Teraz pieniędzy będzie więcej - uważa Stanisław Turski, dyrektor LOIT.
Piotr Franaszek podkreśla, że dwie turystyczne instytucje nie będą się dublowały. - Ich charakter jest nieco inny. LOIT będzie bardziej miejski, centrum - regionalne. Poza tym zgodnie z unijnym projektem centrum ma funkcjonować dwa lata. Chcemy jednak przedłużyć jego działalność i być może wtedy połączymy w jakiś sposób obie jednostki - tłumaczy Franaszek.
Ważna informacja dla wielbicieli porcelany - sklep Rosenthala przeniósł się na drugą stronę Krakowskiego Przedmieścia.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?