18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Efekt światowej kampanii Polski Wschodniej - memy tworzone przez Internautów

Redakcja
Światowa kampania zachęcająca do inwestycji w Polsce Wschodniej stała się tematem memów (żartobliwych obrazków) tworzonych przez internautów za granicą. Agencja Demo Effective Launching, która stworzyła tę kampanię twierdzi, że memy stanowią dobre uzupełnienie akcji promocyjnej.

Kampania mająca zachęcić zagranicznych inwestorów do robienia biznesu w Polsce Wschodniej wystartowała w 2012 roku i potrwa do końca marca tego roku. Składają się na nią m.in. spoty telewizyjne,layouty prasowe i outdoor. W reklamie pada pytanie: "Co odpowiesz synowi, jak cię kiedyś zapyta, czemu nie inwestowałeś we wschodnie tereny Polski?" albo: "Co odpowiesz teściowi, jak cię kiedyś zapyta....".

Reklamy Polski Wschodniej stały się jednak obiektem kpin internautów za granicą, którzy zaczęli na ich podstawie tworzyć memy. Powstało ich kilkadziesiąt. Zostały zebrane na serwisie Somethingawful.com. Ich popularność sprawiła, że tematem zainteresował się amerykański portal "Business Insider".

Internauci pytają w memach, dlaczego nie inwestujesz: na Marsie, na Wyspach Wielkanocnych, w Republice Bananowej itp. Pojawiły się też memy typu: "Co odpowiesz synowi, gdy cię zapyta, ilu Polaków trzeba, by wkręcić żarówkę?", "Co odpowiesz żołnierzowi piechoty morskiej, gdy cię zapyta, czemu nie inwestujesz w miny?".

Agencja będąca autorką kampanii nie widzi w tym zagrożenia. - Dzięki memom nasza informacja o inwestycyjnym potencjale Polski Wschodniej dociera do znacznie większej liczby osób niż przewidziano w mediaplanie - mówi Jacek Sadowski, prezes Demo Effective Launching. Według niego memy są idealnym uzupełnieniem kampanii.

Akcja jest częścią działań promocyjnych makroregionu Polska Wschodnia prowadzonych przez Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Budżet przeznaczony na kampanię wynosi 10 mln zł. Główne działania promocyjne prowadzone są w krajach Unii Europejskiej, a także w USA, Rosji, Chinach, Korei Południowej, Indiach i krajach Zatoki Perskiej.

źródło: businessinsider.com, press.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo
Wróć na lubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto