- Wyszliśmy z inicjatywą tego projektu, ponieważ wspólnie, całą grupą stwierdziliśmy, że tematyka edukacji prawnej uczniów jest istotnym problemem, który dotyka nas i naszych rówieśników. Uważamy, że podejmuje się za mało działań w tym temacie i powinno się zwiększać świadomość prawną, która - jak się okazuje - jest na stosunkowo niskim poziomie. Dlatego postanowiliśmy założyć nasz projekt Bona Fide - tłumaczy Krzysztof Ramut z II LO.
Licealiści podkreślają, że działania, które przeprowadzili już w toku realizacji projektu zaowocowały poprawą atmosfery w szkolnej społeczności. Pozytywnie wpłynęły na zachowanie uczniów, ich postawę w różnych okolicznościach.
- Świadomość swoich praw i obowiązków sprawia, że są oni bardziej odpowiedzialni za swoje działania, a także bardziej zaangażowani w życie szkolne. Projekty edukacyjne dotyczące praw i obowiązków uczniów są niezwykle istotne dla budowania pozytywnej szkolnej rzeczywistości. Dają one uczniom narzędzia do rozwoju osobistego oraz budowania świadomego i odpowiedzialnego społeczeństwa. Dlatego też warto kontynuować i rozwijać tego typu inicjatywy, aby szkoła była miejscem, w którym każdy uczeń czuje się bezpiecznie i jest akceptowany - podkreślają licealiści z II LO.
Laura Tomaszewska, współorganizatorka projektu zauważa, że to w szkole kształtują się osobowość i system wartości nastolatków. W miejscu codziennej nauki młodzież rozwija również umiejętności społeczne.
- Dlatego tak istotne jest, aby uczniowie mieli świadomość swoich praw i obowiązków wobec szkoły, nauczycieli i siebie nawzajem. Jest to temat bardzo istotny, ponieważ ma wpływ na rozwój, samopoczucie, poziom bezpieczeństwa - zaznacza Laura.
Program "Zwolnieni z Teorii" powstał w 2014 r. Jego uczestnicy realizują własne projekty społeczne przy wsparciu platformy zwolnienizteorii.pl.
- Po rejestracji użytkownik uzyskuje dostęp do praktycznych informacji z dziedziny zarządzania projektami i pokrewnych, które umożliwiają skuteczne działanie na rzecz rozwiązania wybranego problemu społecznego. Za zrealizowany w praktyce projekt uczestnicy uzyskują międzynarodowe certyfikaty biznesowe, sygnowane m.in. przez Project Management Institute ATP. W ciągu pierwszych dwóch lat działania programu skorzystało z niego 18 tysięcy osób, których działania dotarły do 5 milionów beneficjentów - podaje Encyklopedia Wikipedia.
Liczba uczestników wyjątkowej, cyklicznej olimpiady z roku na rok sukcesywnie się zwiększa. Do pierwszej edycji "Zwolnionych z Teorii" przystąpiło 7149 młodych ludzi. 1443 osoby ukończyły swoje projekty i zostały finalistami. W kolejnym roku szkolnym i akademickim (2015/2016) uczniów, którzy podjęli wyzwanie było już 11 144, a finalistów - 2316.
Przed rokiem, w dziewiątym finale przedsięwzięcia wzięło udział 6226 osób, które zrealizowały łącznie 1243 projekty.
Główną nagrodą za wygranie olimpiady Zwolnieni z Teorii jest Złoty Wilk.
Ukraina rozpocznie oficjalne rozmowy o przystąpieniu do UE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?