Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Powstanie nowy odcinek ul. Lubelskiego Lipca ‘80. Jak będzie wyglądać?

Artur Jurkowski
Łukasz Kaczanowski
Nowa ulica o długości ok. 1,3 km ma biec równolegle do ul. Krochmalnej. Ratusz robi kolejny krok do budowy przedłużenia ul. Lubelskiego Lipca ’80. Rozpoczęły się konsultacje społeczne dotyczące decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy Trasy Zielonej na odcinku od Cukrowniczej do Krochmalnej.

- To dokument niezbędny do realizacji inwestycji – przyznaje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Arteria przy stadionie

Obecnie ul. Lubelskiego Lipca ’80, czyli Trasa Zielona, kończy się na ul. Cukrowniczej przy stadionie miejskim. Nowy odcinek zastąpi kierowcom ul. Krochmalną. Będzie to arteria z dwoma jezdniami, każda z trzema pasami ruchu. – To oznacza, że będzie wyglądać dokładnie tak, jak istniejące już fragmenty tej ulicy - opisuje Kieliszek.

Na nowym odcinku powstanie jedno skrzyżowanie, przy przecięciu się Lubelskiego Lipca ’80 z ul. Włościańską. Ma być tam wybudowane rondo, na którym ruch będzie prawdopodobnie sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej. Sama Włościańska zostanie przebudowana na odcinku od Lubelskiego Lipca ’80 do Krochmalnej. Po drugiej stronie Trasy Zielonej ul. Włościanska na razie nie powstanie. Ratusz planuje, aby w przyszłości biegło tędy przedłużenie ul. Zana, ale kiedy zostanie wybudowane, nie wiadomo.

- Budowa nowego odcinka Trasy Zielonej jest przewidziana do realizacji wspólnie z nowym autobusowym dworcem metropolitalnym przy ul. Dworcowej – dodaje Kieliszek.

Przy czym prace przy budowie drogi ruszą wcześniej niż samego dworca. – To wyprzedzenie może wynieść ok. pół roku – ocenia Kieliszek.

Budowę dworca ratusz planuje rozpocząć pod koniec 2019 roku. – Prace drogowe związane z powstaniem nowego fragmentu Lubelskiego Lipca zajmą dwa lata – wskazuje Kieliszek.

Na Krochmalną z objazdem

Lubelskiego Lipca ’80 połączy się z Krochmalną w miejscu nowego ronda, a precyzyjniej dwupoziomowego skrzyżowania tej ostatniej z ul. Diamentową. Prace już trwają i sprawiają kierowcom mnóstwo trudności. Inwestycja ma być sfinalizowana do końca kwietnia 2019 r. Później kierowcy odetchną? Od prac drogowych na pewno. Ale pojawi się nowy problem.

Nowe skrzyżowanie zostanie przesunięte w stosunku do obecnego bliżej rzeki. Efekt? Z nowego ronda nie skręcimy – jadąc od strony Jana Pawła II - w lewo, w ul. Krochmalną w kierunku dworca PKP. Zjazd w lewo, który powstanie, będzie prowadził w Trasę Zieloną, a tej … nie będzie. – Powstanie dwa, dwa i pół roku później – precyzuje Kieliszek.

Do tego czasu kierowcy jadący od strony Czubów w kierunku dworca PKP będą korzystać z „rozwiązania tymczasowego”. Będą musieli dojechać Diamentową do skrzyżowania z Wrotkowską. Tam nawrócą, aby dotrzeć do Krochmalnej.

Ratusz zapowiedział, że będzie to ostatni etap przedłużania Trasy Zielonej. Zrezygnował z budowy tej arterii wzdłuż lasu i połączenia jej następnie z al. Kraśnicką. Do obsługi osiedli Widok i Poręba powstaną nowe drogi, ale będą one miały charakter lokalny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto