Remont linii kolejowej nr 7, po której jeżdżą m.in. pociągi kursujące z Lublina do Warszawy, rozpocznie się w czerwcu 2017 roku. Wtedy to pasażerowie, którzy do tej pory wsiadali na przystankach w Puławach czy w Dęblinie, będą zmuszeni do korzystania ze stacji wyznaczonych na trasie objazdu. Taka sytuacja utrzyma się do końca 2018 roku.
– Z Lublina do Warszawy pociągi będą jeździły objazdem po linii nr 30 Łuków – Lublin Północny. Czas przejazdu będzie dłuższy o około 40 minut od aktualnego. Szczegóły zależą od rodzaju pociągu – tłumaczy Łukasz Kwasiborski z PKP Polskie Linie Kolejowe.
Ruch pasażerski będzie utrzymany na jednym torze między Pilawą a Garwolinem. Dalej kursować będą też pociągi towarowe zaopatrujące Zakłady Azotowe „Puławy”.
Z powodu remontu pasażerowie nie skorzystają z wyremontowanego Dworca PKP w Puławach. Choć budynek zostanie otwarty już za kilka miesięcy, to pociągi, które do tej pory się tam zatrzymywały, będą już jeździły nową trasą.
Z nieczynnych przystanków na stacje wyznaczone na trasie objazdu Lublin – Lubartów – Parczew – Łuków pasażerów zabiorą autobusy.
– Przewidujemy wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej, której harmonogram i przystanki zostaną opracowane tak, aby zapewnić okolicznym mieszkańcom jak najlepsze połączenia w zastępstwie pociągów. Czas podróży powinien być zbliżony do tego oferowanego obecnie przez pociągi – zapewnia Kwasiborski.
PKP jednak nie podały jeszcze dokładnych szczegółów dotyczących rozkładu jazdy autobusów lub miejsc, w których będą się zatrzymywały.
Do 2019 roku zostanie wyremontowanych 170 km linii kolejowej. Inwestycja na umożliwić pasażerom i towarom pokonanie trasy przez Nałęczów, Puławy, Dęblin i Pilawę z prędkością 160 km/h w około 90 minut.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?