Do przetargu na budowę tej części trasy zgłosiło się 28 firm, dwie zostały wykluczone. Po rozpatrzeniu ewentualnych protestów - zgodnie z regulaminem - do kolejnego etapu postępowania zaproszonych zostanie 20 przedsiębiorstw.
- Chcielibyśmy, żeby przebudowa tego odcinka drogi rozpoczęła się najpóźniej w sierpniu - mówił dziś Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiej GDDKiA. Zgodnie z planami prace mają potrwać dwa lata.
Przez ten czas trasa zostanie dostosowana do standardów ekspresówki. Będzie miała po dwa pasy ruchu w obie strony. Powstaną drogi serwisowe, które umożliwią dojazd do znajdujących się w okolicy domów i firm. Zbudowany zostanie także nowy dojazd do Świdnika.
Trwają też procedury przetargowe związane z budową pozostałych części trasy nr 17 od Piask do Kurowa. Cały, blisko 70-kilometrowy odcinek ma być gotowy za dwa lata - o ile ograniczenia związane z ochroną środowiska nie spowodują wydłużenia prac na niektórych odcinkach o rok. Być może z dalszego ciągu nowej trasy - od Kurowa do Warszawy - kierowcy będą mogli się cieszyć pod koniec 2014 r.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?