Daria Widawska: "Dzieci nie rozumieją wartości pieniędzy"

Akcja specjalna
TOMASZ BOLT / POLSKAPRESSE
Daria Widawska, aktorka znana z polskich seriali i filmów, przyznaje, że jak każdy rodzic powinna więcej czasu spędzać na rozmowach z dzieckiem o finansach.

Daria Widawska, ambasadorka akcji Cha-Ching (czyt. cza-czing), prywatnie jest mamą 7-letniego Iwa. Aktorka przekonuje, że jej i innym rodzicom przydałoby się wsparcie w rozmowach z dziećmi o finansach.

- Jak chyba większość rodziców, borykam się z problemem nadmiernego konsumpcjonizmu ze strony swojego syna. Dzieci nie rozumieją wartości pieniędzy, nie wiedzą, ile wysiłku trzeba włożyć w to, by je zdobyć oraz jak mądrze je wydawać. Na własnym przykładzie przekonałam się, jak ciężko jest im wytłumaczyć, że np. zabawka jest za droga i nie warta swojej ceny. Staram się wprowadzać pewne ograniczenia, jednak często kończy się to dużym niezadowoleniem z jego strony - przyznaje Daria Widawska, aktorka.

Wytłumaczenie dzieciom, że należy oszczędzać nie jest łatwą sprawą. Nie zawsze też tłumaczenie rodziców wystarczy, czasem potrzebna jest pomoc specjalisty.

- Jako mama muszę świadomie podchodzić do wychowywania swoich dzieci i patrzeć na nie w pewnej perspektywie. Nam, rodzicom, brakuje często umiejętności i cierpliwości, by wytłumaczyć dzieciom, że zarabianie pieniędzy to ciężka praca i trzeba mieć do nich szacunek. Program „Cha-Ching” (czyt. cza-czing) może w znaczący sposób pomóc nam w nauczeniu dzieci świadomego podejścia do finansów. Co więcej, mój syn już pokochał te filmy i przygody bohaterów – komentuje Widawska.

Cha-Ching (czyt. cza-czing) to ogólnopolski program edukacji finansowej, który został przygotowany przez firmę Prudential w Polsce, aby kształtować właściwe postawy wobec korzystania z pieniędzy. Jest on skierowany do dzieci w wieku 6-12 lat. W ramach programu powstały krótkie filmiki animowane o przygodach zespołu Cha-Ching (czyt. cza-czing), które pokazują, jak mądrze dysponować finansami. Istotą całego projektu jest nauka poprzez zabawę, dlatego filmy mają formę krótkich, muzycznych kreskówek, a wszystkie elementy wizualne programu są utrzymane w lubianej przez dzieci tonacji kolorystycznej.

Ambasadorem programu Cha-Ching (czyt. cza-czing), oprócz Darii Widawskiej, został Wojciech Szeląg, znany dziennikarz ekonomiczny. Program wspiera i rekomenduje psycholog dziecięcy dr Aleksandra Piotrkowska. Całość została przygotowana przez firmę Prudential w Polsce przy wsparciu Fundacji "Zwalcz Nudę", a patronaty honorowe objęli nad nim: Rzecznik Praw Dziecka, Lubuski Kurator Oświaty, Łódzki Kurator Oświaty, Kujawsko-Pomorski Kurator Oświaty, Opolski Kurator Oświaty, Pomorski Kurator Oświaty, Śląski Kurator Oświaty, Świętokrzyski Kurator Oświaty, Prezydent Miasta Gdańsk, Prezydent Miasta Łódź, Prezydent Miasta Opole, Prezydent Miasta Poznań, Prezydent Miasta Toruń, Prezydent Miasta Katowice, Prezydent Miasta Olsztyn oraz Wydział Edukacji Urzędu Miasta Wrocław. Szczegółowe informacje znajdziecie na www.cha-ching.pl.

Cha-Ching (czyt. cza-czing): zarabiaj, oszczędzaj, wydawaj i pomagaj

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto