Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Brak pieniędzy na dojazd do stadionu

Redakcja
- To postawienie sprawy na głowie. Za chwilę mają się zacząć prace przy budowie stadionu, a okazuje się, że do tego wielkiego obiektu nie będzie można dojechać - ostrzega Michał Widomski, szef Komisji Budżetowo-Ekonomicznej Rady Miasta Lublin.

Dlaczego? - Bo na budowę dróg prowadzących do stadionu nie ma w kasie miasta zarezerwowanej ani złotówki - dodaje. Nowy stadion ma stanąć przy ul. Krochmalnej. Zajmie część terenów po dawnej Cukrowni Lublin. Dojazd do obiektu ma gwarantować przedłużona Trasa Zielona, czyli ul. Lubelskiego Lipca '80. Ponadto ul. Muzyczna, która połączy ul. Głęboką z ul. Krochmalną oraz sama ul. Krochmalna, która ma być zmodernizowana.

Problem w tym, że te połączenia istnieją tylko na papierze. Wieloletni plan inwestycyjny Lublina zakłada, że budowa Trasy Zielonej i ul. Muzycznej rozpocznie się w 2014 r.... czyli dopiero rok po oddaniu do użytku stadionu. Drogi miałyby być gotowe w 2016 roku. - Rzeczywiście nie mamy obecnie finansowania tych inwestycji. Ale pieniądze się znajdą. Na pewno nie dojdzie do sytuacji, że nie będzie jak dojechać do stadionu - zapewnia Krzysztof Żuk, z-ca prezydenta Lublina. I już zapowiada zmiany w WPI.

Potrzeby są ogromne. Budowa samej tylko ul. Muzycznej, czyli połączenia od ul. Głębokiej do ul. Krochmalnej, ma pochłonąć ok. 100 mln zł. Wartość inwestycji jest tak duża, bo m.in. trzeba postawić nowy most na Bystrzycy. Przy ul. Muzycznej ma powstać też trakcja trolejbusowa. I właśnie w tym magistrat upatruje szansy na zdobycie części funduszy na budowę ul. Muzycznej.

- Rozpoczęliśmy zabiegi, aby połączenie ulicy Głębokiej z ulicą Krochmalną uzyskało dofinansowanie w ramach wielkiego programu unijnego obejmującego modernizację lubelskiego transportu zbiorowego. Zwrócimy się do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, która nadzoruje ten projekt, aby uwzględniła takie rozwiązanie - mówi Żuk.

Łącznie ma powstać prawie 1,6 km nowej drogi. - Nie mamy za to możliwości znalezienia zewnętrznego źródła finansowania Trasy Zielonej. Trzeba będzie sięgnąć po pieniądze własne - dodaje Krzysztof Żuk.

Do wybudowania jest ok. 400-metrowy odcinek arterii, który połączy ją z ul. Krochmalną. Obecnie Trasa Zielona kończy się na wysokości ul. Młyńskiej. Z kilku pasów ruchu zwęża się tam do jednego.

- Układ drogowy jest zaprojektowany. Trzeba go tylko zaktualizować - podkreśla Eugeniusz Janicki, dyr. Wydz. Dróg i Mostów UM Lublin.

Stadion ma być gotowy w 2013 r. Inwestycja pochłonie 155 mln zł. Miasto otrzyma dofinansowanie inwestycji z Regionalnego Programu Operacyjnego. Ma ono wynieść 17 mln euro (ok. 70 mln zł). Obiekt pomieści 15,5 tys. widzów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto